Met het unieke concept van een hoge liftcoëfficiënt beschikt het over een nog stijvere romp en een nieuw twistprofiel, waardoor de handling en controle aanzienlijk worden verbeterd bij harde wind. De verdeling van de luifeltension, oorspronkelijk afgeleid van windsurfzeilontwerp, is verfijnd om up wind snelheid en handling verbeteren. Het dihedrale voorprofiel is opnieuw vormgegeven voor een verhoogde stabiliteit bij het wingen met een trapeze.
Extra segmenten aan de voorkant van de Leading Edge (LE) bij de vleugeltips verminderen niet alleen de weerstand, maar bieden ook extra stijfheid, waardoor de vleugel hoger kan worden gericht.De FLY II is nu volledig gemaakt van Teijin LE dacron, wat de vormduurzaamheid aanzienlijk verbetert. De trailing edge panelen voor het frame zijn gemaakt van Challenge Code 95 voor uitzonderlijke stijfheid en langdurige vormcontrole. De achterste ramen zijn nu voorzien van een dyneema X-ply voor de optimale balans tussen zichtbaarheid, licht gewicht en structurele integriteit, terwijl de voorste ramen van helder PVC zijn. De ramen zijn opnieuw ontworpen en opnieuw gepositioneerd om het zicht te verbeteren.Het brede scala aan maatopties tussen 4.0 en 6.0 zijn uniek voor de Fly II. We hebben de maatvoering tussen 1.8 en 3.5 vereenvoudigd in vergelijking met het vorige model om het selectieproces veel eenvoudiger te maken.